Notice: Undefined index: ch_visit in /web/htdocs2/msdynamics365cz/home/subdoms/servis/wp-content/themes/Divi/header.php on line 64

Jak proměnit maloobchod k zákaznické spokojenosti

Digitální transformace, Dynamics 365

Digitální transformace zasahuje významně i do oblasti maloobchodního prodeje. Ocitli jsme se ve čtvrté průmyslové revoluci, datové revoluci. Jak se dotýká maloobchodních prodejen? Budou tradiční kamenné obchody zapomenuty? A jsou všichni online? Způsob, jakým zákazníci nakupují, se skutečně mění od základu.

Nedávné studie v oblasti automobilového prodeje potvrzují, že již nestačí spoléhat jen na samotný offline či online prodej. Řešením je kombinace online a offline prostředí a komunikace všemi směry. Více než dříve si zákazníci dělají průzkum před samotným nákupem a k tomu jim slouží právě online data. Každé odvětví maloobchodu má však odlišné požadavky na technologická řešení. Svá specifika má například maloobchod s potravinami, jiné zase maloobchod s módou, samostatnou oblastí jsou sítě restaurací.

Potřebu digitalizace v oblasti prodeje určují především generace klientů, které jsou ovlivňovány sledováním online médií, sociálních sítí a využíváním mobilních zařízení. O nákupním chování generace Mileniálů si můžete přečíst více v našem článku Jak nakupují auta Mileniálové.

Dnešní technologie mění a pohánějí fungování maloobchodu. V důsledku toho firmy potřebují jednotný obchodní model, který propojuje online i offline komunikační kanály. Zákazníci mohou spokojeně nakupovat, co chtějí, kde chtějí a jak zrovna chtějí.

Digitální inovace umožňují s klienty komunikovat jinak, mnohem šířeji a hlouběji. Cloudová úložiště, datové systémy, strojové učení a umělá inteligence dokáží předpovídat zákaznická očekávání. Prodejci tak mohou snáze odhadovat potřeby a reagovat na požadavky nakupujících. Přínosem je pak nejen vyšší tržní zisk, ale také dobrá pověst firmy a spokojenost zákazníků.

Obchod se však posouvá ještě dále. Stává se místem, kde lze značku skutečně zažít. Lidé se vracejí tam, kde měli pozitivní osobní zkušenosti. Také virtuální asistentky nebo chatboti pomáhají lidem nákupní zkušenosti vylepšovat. Pracují ve smyslu – jsem tady pro vás, pomůžu vám s nákupem. Jsou průvodcem na „cestě zákazníka“. Zavedení cloudu přináší firmám variabilitu technologických řešení zaměřených na potřeby klientů a zlepšování zákaznické spokojenosti.

Pro udržení své životaschopnosti, růstu i rozvoje potřebují firmy spolehlivé technologické nástroje. Nástroje, které jim pomohou přizpůsobit se změnám a adekvátně reagovat na rychle se měnící prostředí trhu. Existuje mnoho obchodních modelů a způsobů podnikání. Ty se však v současnosti mění. Jen ten, kdo dokáže nalézat a chápat nové a zajímavé cesty, naplňovat potřeby a očekávání zákazníků a získávat jejich důvěru, bude skutečně úspěšný.

Společnost Microsoft přizpůsobuje své produkty a služby trendům. Pomáhá firmám prostřednictvím užitečných nástrojů a inteligentních technologických řešení reagovat na měnící se prostředí trhu a obstát na poli konkurence.

Více o trendech v oblasti maloobchodu si můžete přečíst také v našem dřívějším článku Soustřeďte se na zákazníka s Microsoft Dynamics 365 for Retail.

WEBCOM je již 20 let spolehlivým partnerem společnosti Microsoft a pomáhá klientům inovovat a vylepšovat informační technologie s produkty Microsoft Dynamics. Naše služby jsou zde pro váš byznys. Kontaktujte nás a rádi vás provedeme cestou digitální transformace pro úspěch vaší firmy a spokojenost vašich zákazníků.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=QtJGzzoP_G4

Pin It on Pinterest

×